زندگی نامه پرستار
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من دوست داشتم با دوستانم ارتباطی جدید پیدا کنم گفتم چی بهتر از این
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:, :: 4:45 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 اقا یا خانم عزیز اخه چرا 

                               این همه وبلاگ درست اومدی وبلاگ من بنده خدا

از همه جا بی خبر اومدی هگ کردی 

                                               اخه چرا 

من همه عشقم این بود که بیام اینجا مطلب بزارم هم شما یک خیری ببینید هم من از نظرات شما استفاده کنم 

راستی من که از هر جایی مطلب می اوردم منیع اون مطلب می گفتم 

اخه باز چرا ای بیمار 

ضعیف گیر اوردی عیبی نداره از دست من که چیزی بر نمی اد و یاد ندارم که این نقص بر طرف کنم 

اما یک خدایی هم اون بالا هست که من تو رو می سپارم به اون

حالا اگه می خواهی نفرینم پس بگیرم خودت بیا مثل یک انسان نمومه  این قسمتی که میشه نظر بدی رو که خراب کردی بیا خودت درست کن من که یاد ندارم

از دوستان من شخصا معذرت می خواهم  من می دونم که او طرف که خراب کرده کیه اگه درست نکنه من خودم که کاره ای نیستم  ولی از کس دیگه ای می خواهم بیاد این نقص فنی درست کنه 

دوستای گلم لطفا صبر پیشه کنید

 

چهار شنبه 30 / 11 / 1391برچسب:, :: 8:5 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ یکی از محافظان مقام معظم رهبری در قالب خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.

آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند واینگونه به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را صادر خواهد کرد. ولی برخلاف تصور آنها، آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواجه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیر من و این دختر دوست هستیم.

آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود: بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیائید، و من هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند .

آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند. با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند.
منبع/ نشریه ماه تمام، شماره ۳،ص۱۷

یک شنبه 19 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:30 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 تجربه‌ی عروس و داماد شدن تجربه‌ی زیبا و در عین حال استرس‌زایی است. البته این استرس و نگرانی، طبیعی و در عین حال دلچسب است اما نباید با اضافه وزن همراه شود.


 

خوردن

 

 

اگر شما می‌ترسید که بعد از عروسی چاق شوید و یا عروسی کرده‌اید و متوجه اضافه وزن خود شده‌اید و دنبال راه چاره می‌گردید این مطلب به دردتان می‌خورد. در این مطلب چند توصیه برایتان داریم که بعد از عروسی چاق نشوید.

 

قبل از عروسی رژیم نگیرید

درست است که می‌خواهید در شب عروسیتان بدرخشید و خوش اندام و خوش هیکل باشید. اما اگر تغذیه‌تان را دست‌خوش تغییرات زیادی کنید امکان دارد که بعد از ماه عسل دچار مشکل شوید. اکثر تازه عروس‌ها برای شب عروسیشان رژیم‌های سخت غذایی می‌گیرند. اما زمانی که به تغذیه‌ی عادی و معمولی خود بر می‌گردند متأسفانه عادت‌های خوب غذایی‌شان را از دست داده‌اند. به جای این که خودتان را برای شب عروسی شکنجه دهید و همان شب آخرین شب رژیمتان باشد از همان ابتدای نامزدی درست و به جا غذا بخورید و سبک زندگی‌تان را اندکی تغییر دهید. یعنی غذای مناسب و متعادل بخورید. ورزش کنید. تا حد امکان استرس را کنار بگذارید.

 

حجم غذایی که می‌خورید را کنترل کنید

یکی از دلایلی که عروس خانم‌ها چاق می‌شوند این است که حواسشان پرت شده و هم اندازه‌ی آقای داماد غذا می‌کشند و میل می‌کنند. این طبیعی است که شما مشغول حرف زدن و به اصطلاح «عشقولانه در کردن» هستید حواستان به بشقابتان نیست و یا این که می‌خواهید همزمان با آقای داماد غذایتان را تمام کنید و پا به پای او به خوردن ادامه می‌دهید اما حواستان باشد که نیاز بدن شما به دریافت کالری به اندازه‌ی آقای داماد نیست. چون فعالیت‌های بدنی‌تان یکسان نیست. پس بر حسب نیازتان و فعالیت‌های جسمی‌تان غذا بخورید و زیاده‌روی نکنید.

 

«نه» بگویید

بعضی از عروس خانم‌ها خجالتی هستند و وقتی آقای داماد می‌گوید «بخور، تو که چیزی نخوردی»، تعارف پیشه کرده و زیاده‌روی می‌کنند. یا اینکه نمی‌خواهند دست آقای داماد یا فامیل را رد کنند و تمام شیرینی‌جات و هله‌هوله‌های تعارف شده را می‌خورند. تعارف را کنار بگذارید.

معمولاً میز غذای اوایل زندگی رنگین‌تر است. یعنی چند جور غذا و نوشیدنی‌های مختلف. متأسفانه نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و غیره انرژی و کالری زیادی به

شما تحمیل می‌کند که شما نیازی به آن ندارید. برای همین، بدن آن‌ها را به چربی تبدیل کرده و ذخیره می‌کند

 

 

شاید همسر شما دوست داشته باشد برای عصرانه کیک، شیرینی و یا هله‌هوله بخورد. برایش توضیح دهید که می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید. میوه میل کنید؛ و از هله‌هوله‌هایی که اول زندگی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود بپرهیزید.

 

 

تنبلی را کنار بگذارید

اگر شما می‌بینید که فعالیت بدنی‌تان کم است، ورزش نمی‌کنید و به کالری کمتری نیاز دارید سعی کنید غذای هر کس را بر حسب نیازهای بدنی‌اش تهیه کنید. یعنی میزان پروتئین، گلوسیدها و سبزیجات موجود در غذای خود و همسرتان را کنترل کنید. زمانی که در یک ظرف غذا پخته می‌شود امکان اینکه شما مواد غذایی غیر ضروری را جدا کنید به حداقل می‌رسد و شما مجبور می‌شوید بیش از نیازتان غذا بخورید. اگر از چاق شدن می‌ترسید تنبلی را کنار بگذارید و بر حسب نیاز هر یک، غذای مناسبی تهیه کنید. اگر شوهر شما اهل ورزش است و یا کارش سنگین است مسلماً نیاز دارد بیشتر غذا بخورد. نه او را محروم کنید و نه خودتان را در معرض دریافت کالری‌های بیشتر قرار بدهید.

 

حواستان باشد وقتی با هم تلویزیون تماشا می‌کنید چه چیزی می‌خورید

تازه عروس و دامادها معمولاً زمان بیشتری در مقابل تلویزیون می‌گذرانند تا در باشگاه‌های ورزشی و غیره. معمولاً اول زندگی هم که به مهمانی و پاگشا و سورچرانی می‌گذرد. خوب معلوم است ورزش نکردن و بیشتر خوردن باعث چاقی‌تان می‌شود. این مشکل زمانی که ساعت‌ها مقابل تلویزیون بنشینید و همزمان هم هله‌هوله بخورید حادتر می‌شود. چیپس، پفک، شیرینی‌جات و هله‌هوله‌های دیگر را پای تلویزیون نبرید. در این صورت به هوای هم بیشتر از نیازتان خواهید خورد. به میان‌وعده‌های سالم فکر کنید. میوه و سالاد بهترین گزینه است.

 

مصرف نوشیدنی‌های گازدار و شیرین و غیره را محدود کنید

معمولاً میز غذای اوایل زندگی رنگین‌تر است. یعنی چند جور غذا و نوشیدنی‌های مختلف. متأسفانه نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و غیره انرژی و کالری زیادی به شما تحمیل می‌کند که شما نیازی به آن ندارید. برای همین، بدن آن‌ها را به چربی تبدیل کرده و ذخیره می‌کند. تا می‌توانید مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها را محدود کنید.

 

از قبل یخچالتان را پر کنید

بر عکس بعضی‌ها که سعی می‌کنند غذای دو نفره‌ی خوبی تهیه و میل کنند یخچال بعضی از زوج‌های جوان همیشه خالی است. برای همین زمانی که گرسنه می‌شوند اولین کاری که می‌کنند این است که گوشی را بر می‌دارند و غذا و به ویژه فست فود سفارش می‌دهند.

اگر شوهر شما اهل ورزش است و یا کارش سنگین است مسلماً نیاز دارد بیشتر

غذا بخورد. نه او را محروم کنید و نه خودتان را در معرض دریافت کالری‌های بیشتر

قرار بدهید

 

 

این عادت را کنار بگذارید. سعی کنید با کمک هم یخچالتان را پر از مواد غذایی سالم بکنید. وقتی مواد اولیه‌ی سالم در یخچال باشد آماده کردن آن کار سختی نخواهد بود. در این صورت هم هیکل شما روی فرم می‌ماند و هم جیبتان خیلی زود خالی نمی‌شود.

 

 

با هم از زندگی لذت ببرید

در همه‌ی کارها به هم کمک کنید. با هم به پارک بروید. بدوید. ورزش کنید و با هم نیز آشپزی کنید. در این صورت هم از در کنار هم بودن لذت بیشتری می‌برید، هم کمتر خسته می‌شوید و هم این که کنترلتان روی وزن خود و همسرتان بیشتر می‌شود.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:42 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 سبيل:

بعضي از مردان مانند هركول پوآرو با سيبيل خوش تيپ ميشوند. هيچ زني وجود ندارد كه با سبيل زيبا بنظر برسد

اسامي مستعار:
اگر سارا، نازنين، عسل و رويا با هم بيرون بروند، همديگر را سارا، نازنين، عسل و رويا صدا خواهند زند. اگر بابك، سامان، آرش و مهرداد با هم بيرون بروند، همديگر را گودزيلا، بادام زميني، تانكر و لاك پشت صدا خواهند زد.


پرداخت صورتحساب ميز:
وقتي صورتحساب را مي آورند، با اينكه كلا 15هزار تومان شده، بابك، سامان، آرش و مهرداد هر كدام 10 هزار تومان روي ميز ميگذارند. وقتي دختران صورتحساب را دريافت ميكنند، ماشين حسابهاي جيبي خود را بيرون مي آورند.

پول:
يك مرد 2000 هزار تومان براي يك جنس 1000 توماني مورد نيازش مي پردازد. يك زن 1000 تومان براي يك جنس 2000 توماني كه نيازي به آن ندارد مي پردازد.

بگو مگوها:
حرف آخر را در جر و بحث ها زنان ميزنند. هر چيزي كه يك مرد بعد از آن بگويد، شروع يك بگو مگوي ديگر خواهد بود

آينده:
يـك زن تــا زمانيكه ازدواج نكرده نگران آينده است. يك مرد تا زمانيـكـه ازدواج نـــكرده هــــرگز نگران آينده نخواهد بود.

موفقيت:
يــك مرد موفق كسي است كه بيشتر از آنچه هـمــسرش خرج ميكند درآمد داشته باشد. يك زن موفق كسي است كه بتواند چنين مردي را پيدا كند.

ازدواج:
يك زن به اميد اينكه شوهرش تغيير كند با او ازدواج ميكند،ولي تغيير نميكند. يك مــرد به اين اميد با همسرش ازدواجميكند كه تغيير نكند، ولي تغيير ميكند.

روابط:
اول از همه، يك مرد يك رابطه را يك رابطه بحساب نمي آورد. وقتي رابطه اي تمام ميشود، زن شروع به گريه نموده و سفره دلش را براي دوستان دخترش ميگشايد و نيز شعري با عنوان "همه مردها نادانند" مي سرايد. سپس به ادامه زندگيش ميپردازد. مرد هنگام جدايي اندكي مشكلاتش بيشتر است. 6 ماه پس از جدايي ساعت 3 نيمه شب يك پنجشنبه، تلفن ميزند و ميگويد: "فقط ميخواستم بدوني كه زندگيمو از بين بردي، هيچوت نمي بخشمت، ازت متنفرم، تو يه ديوانه اي، ولي ميخوام بدوني باز هم يه فرصتي برامون باقي مونده." نام اين كار تماس تلفني "ازت متنفرم/عاشقتم" است كه 99 درصد مردان حداقل يك بار آنرا انجام ميدهند. برخي كلاسهاي مشاوره اي مخصوص مردان براي رها شدن از اين نياز تشكيل ميشود كه معمولا تاثيري در بر ندارند.

بلوغ:
زنان بسيار سريعتر از مردان بالغ ميشوند. اغلب دختران 17 ساله ميتوانند مانند يك انسان بالغ رفتار كنند. اغلب پسران 17 ساله هنوز در عالم كودكانه بسر برده و رفتارهاي ناپخته دارند. به همين دليل است كه اكثر دوستي هاي دوران دبيرستان به ندرت سرانجام پيدا ميكنند.

فيلم كمدي:
فرض كنيد چند زن و مرد در اتاقي نشته اند و ناگهان سريال نقطه چين شروع مي شود. مردها فورا هيجان زده شده و شروع به خنده و همهمه ميكنند، و حتي ممكن است اداي بامشاد را نيز درآورند. زنان چشمانشان را برگردانده و با گله و شكايت منتظر تمام شدنش ميشوند.

دست خط:
مردها زياد به دكوراسيون دست خطشان اهميت نميدهند. آنها از روش "خرچنگ غورباقه" استفاده ميكنند. زنان از قلم هاي خوشبو و رنگارنگ استفاده كرده و به "ي" ها و "ن" ها قوس زيبايي ميدهند. خواندن متني كه توسط يك زن نوشته شده، رنجي شاهانه است. حتي وقتي مي خواهد تركتان كند، در انتهاي يادداشت يك شكلك در انتها آن ميكشد.

حمام:
يك مرد حداكثر 6 قلم جنس در حمام خود داد - مسواك، خمير دندان، خمير اصلاح، خود تراش، يك قالب صابون و يك حوله. در حمام متعلق به يك زن معمولي بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. يك مرد قادر نخواهد بود اغلب اين اقلام را شناسايي كند.

خواروبار:
يك زن ليستي از جنسهاي مورد نيازش را تهيه نموده و براي خريدن آنها به فروشگاه ميرود. يك مرد آنقدر صبر ميكند تا محتويات يخچال ته بكشد و سيب زميني ها جوانه بزنند. آنگاه بسراغ خريد ميرود. او هر چيزي را كه خوب بنظر برسر مي خرد.

بيرون رفتن:
وقتي مردي ميگويد كه براي بيرون رفتن حاضر است، يعني براي بيرون رفتن حاضر است. وقتي زني ميگويد كه براي بيرون رفتن حاضر است، يعني 4 ساعت بعد وقتي آرايشش تمام شد، آماده خواهد بود.

گربه:
زنان عاشق گربه هستند. مردان ميگويند گربه ها را دوست دارند، اما در نبود زنان با لگد آنها را به بيرون پرتاب ميكنند.

آينه:
مردها خودبين و مغرور هستند، آنها خودشان را در آينه چك ميكنند. زنان بامزه اند، آنها تصوير خود را در هر سطح صيقلي بازديد ميكنند -- آينه، قاشق، پنجره هاي فروشگاه، برشته كننده ها، سر طاس آقاي زلفيان...

تلفن:
مردان تلفن را به عنوان يك وسيله ارتباطي براي ارسال پيامهاي كوتاه و ضروري به ديگران در نظر ميگيرند. يك زن و دوستش مي توانند به مدت دو هفته با هم باشند و بعد از جدا شدن و رسيدن به خانه، تلفن را برداشته و به مدت سه ساعت ديگر با هم شروع به صحبت كنند.

آدرس يابي:
وقتي يك زن در حال رانندگي احساس ميكند كه راه را گم كرده، كنار يك فروشگاه توقف كرده و از كسي كه وارد است آدرس صحيح را ميپرسد. مردان اين را به نشانه ضعف ميدانند. آنها هرگز براي پرسيدن آدرس نمي ايستند و به مدت دو ساعت به دور خودشان ميچرخند و چيزهايي شبيه اين ميگويند: "فكر كنم يه راه بهتر پيدا كردم،" و "ميدونم كه بايد همين نزديكي باشه، اون مغازه طلا فروشي رو ميشناسم."

پذيرش اشتباه:
زنان بعضي اوقات قبول ميكنند كه اشتباه كردند. آخرين مردي كه اشتباهش را پذيرفته 25 قرن پيش از دنيا رفته است.

فرزند:
يك زن همه چيز را در مورد فرزندش مي داند: قرارهاي دكتر، مسابقات فوتبال، دوستان نزديك و صميمي، قرارهاي رمانتيك، غذاهاي مورد علاقه، اسرار، آرزوها و روياها. يك مرد بطور سربسته و مبهم فقط ميداند برخي افراد كم سن و سال هم در خانه زندگي ميكنند.

لباس شيك پوشيدن:
يك زن براي رفتن به خريد، آب دادن به گلهاي باغچه، بيرون گذاشتن سطل زباله و گرفتن بسته پستي لباس شيك مي پوشد. يك مرد فقط هنگام رفتن به عروسي و يا مراسم ترحيم لباس رسمي برتن ميكند.

شستن لباسها:
زنان هر چند روز يك بار لباسهايشان را ميشويند. مردها تك تك لباس هاي موجود در كمد، حتي روپوش و اونيفرم جراحي هشت سال پيش خود را مي پوشند و هنگاميكه لباس تميزي باقي نماند، يك لباس كثيف بر تن نموده و كوه ايجاد شده از لباسهاي چرك خود را با آژانس به خشك شويي منتقل ميكنند.

عروسي:
هنگام ياد كردن از عروسي ها، زنان در مورد "مراسم جشن" صحبت ميكنند، مردان درباره "ميهماني هاي دوران مجردي."

جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:36 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 همان‌طور که می‌دانید ازدواج بر سه قسم است: ازدواج موقت، ازدواج دائم و ازدواج دانشجویی!!

در این نوشتار می‌خواهیم راه‌های یک ازدواج موفق دانشجویی را مورد بررسی قرار دهیم.


ازدواج دانشجویی از سه کلمه‌ی ازدواج + دانشجو + یی تشکیل شده است!!

در لغت‌نامه این کلمات این گونه تفسیر شده است:
ازدواج= 2 تا شدن، قاطی مرغ‌ها رفتن، از دست رفتن! از پا افتادن! کاری است خوب که من آن را خیلی دوست می‌دارم!


دانشجو= نام چیزی است که این روز ها همه هستند! ، بلاتشبیه به تلفن همراه که همه دارند. انسان علاف از نوع با کلاسش را گویند!!


یی= چنین کلمه ای هنوز کشف نشده است !


اولین و آسان‌ترین راه برای ازدواج دانشجویی مایه‌دار بودن است. اگر خودتان مایه‌دار نیستید لااقل سعی کنید پدرتان مایه‌دار باشد . اصولا اگر مایه دارید دیگر لازم نیست ادامه این مطلب را بخوانید . پاشید برید ازدواج دانشجووییتوونو بکنید! در این موارد بهتر است اول مزدوج شده و سپس دانشجوو شوید تا مدرکی که می خواهید بگیرید (بخرید!) مطابق میل دوشیزه عروس خانم باشد !!

اگر هم مایه دار نیستید خب چه کارتون کنم بشینید صبح تا شب درس بخونید تا کنکور قبول شده و نمونه یک انسان موفق شوید تا به شما هم بگویند چه پیامی برای هم سن و سال های خودت داری!!؟

برای توفیق در امر ازدواج دانشجویی بهتر است سعی کنید در دانشگاه آزاد قبول شوید تا وقت بیشتری برای انجام این کار های فوق برنامه !! و غیر درسی داشته باشید !!


قبولی در دانشگاه شریف به هیچ عنوان توصیه نمی شود !قبولی در این دانشگاه به هر انگیزه ای غیر از درس شما را به یک جوان ناکام تبدیل خواهد نمود!


بله همکارانم به من اشاره می کنند لحظاتی قبل کلنگ احداث شش تا دانشگاه آزاد دیگر به زمین زده شد تا شما جوانان عزیز راحت تر ازدواج دانشجویی نموده و مدارج علمی را ترقی نمایید!! (تو همین فاصله شد دوازده تا !!)


سعی کنید در انتخاب رشته به رشته هایی علاقمند باشید که بیشتر ظرفیت آن را جنس مخالفتان تشکیل می دهند!(مثلا" نسبت 59 به یک از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است!!) در غیر این صورت نگران نباشید انواع و اقسام انجمن ها ی علمی و کانون هاو تشکل هاو هلال احمر و گروه سرود ! و ... شما را به سر منزل مقصودتان می رساند!


اگر دخترید سعی کنید جزوه های درسی تان را خوش خط و خوانا بنویسید ! ا
گر هم پسرید که اصلا" لازم نیست جزوه بنویسید ! چون همان طور که می دانید خوبیت ندارد یک دختر از یک پسر جزوه بگیرد !! مردم چی می گن؟ مثل خواستگاری دختر از پسر که عرف نیست !!

نکته مهم : خدا پدر و مادر گوتنبرگ را قرین رحمت نماید!!

 


اصلا"از ایجاد آشنایی نترسید و همیشه سعی کنید برای شروع آشنایی دنبال یک بهانه خوب باشید. خجالت نکشید ، برید جلو و با شهامت حرفتون رو بزنید.


پسر:سلام خانم ! ببخشید می شه با من از دواج کنید!
بووووووووووووووومب!!


کات آقا ! کات ! پسره ی اوشکول من گفتم ایجاد آشنایی! نگفتم زرت بری بگی ازدواج که!!

خب می گفتیم...

 

بلوتوث خود را همیشه در محیط کلاس روشن بگذارید!


سر جلسه امتحان از هرگونه کمک فکری به غیر هم جنسان خود دریغ نکنید ! البته به شرطی که نیتتان خیر باشد در غیر این صورت بنده هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرم.

فراموش نکنید نشستن در راهرو های دانشگاه آن هم به سبک سنتی ، به شما انگیزه های زیادی برای ازدواج های!! دانشجویی خواهد داد !


به هر حال اگر از آن دسته از دانشجو هایی هستید که ازدواج دانشجویی کرده اید ، بهتون تسلیت می گم ! اگر هم هنووز مجردید برید ازدواج دانشجویی کنید دیر می شه ها !!

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 216873
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


از دست این خراب کارها


<-BlogTitle->

<-BlogDescription->

<-PostContent->
::ادامه مطلب::
نوشته شده در <-PostDate->| ساعت <-PostTime->| توسط <-PostAuthor->|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت